پرسش و پاسخ پکیج
عیب یابی پکیج دیواری آبگرم سریع و ساده
عیب یابی پکیج دیواری آبگرم
عیب 1 : سیستم گرمایش کار میکند ولی ردیاتور ها گرمای مطلوب را ندارند علت چیست؟
علت ها :
1- کوتاه بودن ارتفاع شعله (به علت کم بودن فشار گاز ساختمان و یا تنظیم نبودن شیرگاز)
2- کم بودن ظرفیت حرارتی دستگاه نسبت به بار گرمایشی ساختمان
3- وجود هوا در مدار
4- نیمه باز بودن شیرهای رفت و برگشت دستگاه
5- ضعیف شدن فنر سوپاپ بای پاس یا رسوب گرفتن دریچه آب (سوپاپ نیمه باز مانده است)
6- استفاده از سوپاپ بای پاس نامناسب
7- کاهش دقت NTC گرمایش
8- وجود اشکال در پمپ ( 1/دورپایین2/دبی کم3/شکستن پروانه پمپ4/وجود شن و ماسه در پمپ)
9- پایین بودن فشار در مدار گرمایش
10- رسوب گرفتن مبدل و ردیاتور ها
11- استفاده از ردیاتور های با جنس نا مرغوب
12- استفاده از دودکش نامناسب
13- وجود خرابی در شیر سه راهه (در نوع دو مبدله)
14- خرابی کلید حرارتی یا استفاده از کلید حرارتی نا مناسب
15- لوله کشی نامناسب مدار گرمایش (پیچ و خم های زیاد - سایز نامناسب )
16- جابجا بستن لوله های رفت و برگشت ردیاتور ها
17- خرابی پتاسیومتر گرمایش
18- نزدیکی بیش از حد رادیاتور به پکیج دیواری آبگرم ( بویژه در لوله کشی انشعابی )
19- خرابی برد کنترل
عیب 2 : سیستم آب گرم مصرفی گرمای مطلوب را ندارد . علت چیست ؟
علت ها :
1- کم بودن ارتفاع شعله
2- دقت نداشتن NTC مصرفی
3- رسوب گرفتن مبدل مصرفی
4- خرابی شیر سه راهه در نوع دومبدله
5- تحریک نشدن فلوسوئیچ در نوع تک مبدله
6- دودکش نامناسب
7- اشکال در لوله کشی آب مصرفی ساختمان
8- دبی و سردی بیش از حد آب سرد ورودی
9- خرابی پتاسیومتر آب مصرفی
10- خرابی سوپاپ بای پس در نوع دو مبدله
11- اشکال در پمپ در نوع دومبدله
12- خرابی برد کنترل
عیب 3 : آب مصرفی مناسب ولی سیستم گرمایش کار نمیکند. علت چیست؟
علت ها :
تعمیر پکیج دیواری در شاهین شهر
09132019378
1- خرابی پمپ در نوع تک مبدله
2- خرابی یا گیر کردن فلوسوئیچ
3- بازماندن سوپاپ بای پس در نوع تک مبدله
4- خرابی شیر سه راهه در نوع دو مبدله
عیب 4 :پکیج دیواری آبگرم انفجاری روشن می شود. علت چیست؟
علت ها :
1- تنظیم نبودن فاصله الکترود جرقه زن و مشعل
2- تنظیم نبودن فشار گاز
3- خرابی دودکش
4- ضعیف شدن جرقه ( عوامل ضعیف شدن جرقه : 1/ضعیف شدن برق شهری2/ ضعیف شدن ترانس جرقه زن 3/نشتی برق یا برق دزدی4/اکسید شدن الکترود جرقه زن
5- استفاده از قطعات گاز شهری بجای گاز مایع
6- مسدود شدن سوراخ های مشعل در اطراف جرقه زن
عیب 5 : فشار آب در مدار گرمایش افت پیدا می کند. علت چیست؟
علت ها :
1- وجود نشتی در مدار گرمایش
2- وجود هوا در مدار گرمایش
عیب 6 : آب مصرفی پکیج دیواری آبگرم دچار نوسانات می شود . علت چیست؟
علت ها :
1- زیاد بودن ارتفاع شعله
2- پایین آمدن دقت NTC مصرفی
3- استفاده همزمان از چند شیر مصرفی
4- استفاده از پمپ فشار نامناسب در شبکه ساختمان
5- خرابی شیر سه راهه در نوع دو مبدله
6- کم بودن فشار آب ساختمان
عیب 7 : با افزایش دما ، فشار مدار گرمایش افزایش می یابد. علت چیست؟
علت ها :
1- خرابی یا تنظیم نبودن فشار آب
2- مسدود شدن شیلنگ منبع انبساط
3- متناسب نبودن منبع انبساط با حجم آب مدار گرمایش
عیب 8 : فشار در مدار گرمایش خود به خود بالا می رود و شیر اطمینان عمل میکند. علت چیست؟
تعمیر پکیج دیواری در شاهین شهر
09132019378
علت ها :
1- راه یابی آب مصرفی به مدار گرمایش از طریق : شیر پرکن و مبدل مصرفی
عیب 9 : دمای مدار گرمایش خوب است ولی دمای آب مصرفی کم است . علت چیست؟
1- رسوب گرفتن مبدل مصرفی
2- فعال نشدن فلوسوئیچ در نوع تک مبدله در وضعیت زمستانه
3- خرابی NTC
4- خرابی سوپاپ بای پس در نوع دو مبدله
5- خرابی پتاسیومتر مصرفی در برد
6- کم بودن فشار آب
7- خرابی شیر سه راهه در نوع دو مبدله
8- خرابی برد کنترل
سوالات متداول پکیج دیواری آبگرم:
تعمیر پکیج دیواری در شاهین شهر
09132019378
سوال1: علامت اختصاری " آب گرم مصرفی " و " آب داغ گرمایشی " در مدار نقشه کشی چیست؟
جواب: آب گرم مصرفی :
: آب گرم مصرفی ( Domestic Hot Water ( D . H . W
: آب داغ گرمایشی ( Central Heating ( C . H
سوال2: برای نصب پکیج در آشپزخانه، فاصله پکیج تا کابین ،چه مقدار باید باشد؟
جواب : فاصله پکیج تا کابین از هر طرف حداقل 10 سانتی متر باید در نظر گرفته شود. تا امکان سرویس در زمان مورد نیاز میسر باشد.
سوال3: قانون 2Dدر دودکش پکیج با محفظه احتراق باز چیست؟
جواب: D قطر خارجی دود کش می باشد. ارتفاع عمودی خروجی دودکش پکیج ، باید حداقل به اندازه دو برابر قطر دودکش باشد.
دقیقا پس از پکیج دیواری آبگرم شوفاژ دیواری با دودکش به قطر خارجی "d" ، الزاما باید دودکش بلندتر از 2xd وجود داشته باشد.
پس از دودکش عمودی به ارتفاع "2xd" و یک زانو ، الزاما باید یک لوله رابط افقی با شیب مثبت 3 درصد با طول حداکثر 1 متر در داخل اتاق وجود داشته باشد.
در این شرایط نصب حداکثر 2 تغییر زاویه مجاز است. ( 3 تغییر زاویه مجاز برای پکیج دیواری آبگرم با محفظه احتراق بسته با داکت ساختمانی عمودی).
سوال4: فشار مجاز در سیستم پکیج چه اندازه است؟
جواب: فشار باید در محدوده 0.6 با ر الی 1.2 بار می باشد . لازم به ذکر است ،مادامی که پکیج سرد و خاموش می باشد ، بهترین زمان برای تنظیم فشار دستگاه ، از طریق بازکردن شیرپرکن آن است.
سوال5 : اگر به مدت زیادی قصد نداریم از پکیج استفاده نماییم ، بهترین پیشنهاد شما چیست؟
جواب : بهتر است پکیج دیواری آبگرم را از برق خارج نموده و شیر گاز را ببندید و مراحل زیر را دنبال نمایید.
شیر فلکه اصلی ورودی آب سرد به پکیج دیواری آبگرم را می بندیم .
از شیر تخلیه تحتانی دستگاه، آب مدار گرمایش را تخلیه می کنیم .
روش سریع :
شیر پرکن را باز می کنیم ( چون شیر فلکه بسته است ، پس آبی وارد سیستم نمی شود).
نزدیک ترین شیر آب گرم مصرفی را باز می کنیم تا آب مدار گرمایشی تخلیه گردد.
سوال6: بازدهی پکیج با " دو مبدل گرمایی " بیشتر است یا پکیج با "یک مبدل گرمایی اصلی" ؟
تعمیر پکیج دیواری در شاهین شهر
09132019378
جواب: پکیج با دومبدل زیرا تامین آب گرم بهداشتی در این نوع پکیج در زمان کمتری می باشد ، چون در هر لحظه مقداری آب گرم برای ارایه وجود دارد
سوال7: چگونه می توان مبدل را رسوب گیری نمود؟
جواب:یادمان باشد که همواره پیشگیری بهتر از درمان است. آسانترین راه ممکن جلوگیری از تشکیل رسوب است. ما می توانیم با نصب فیلتر های تصفیه آب ، بر سر راه آب سرد ورودی و همچئین با استفاده از محلول محافظ در برابر رسوب ، در ابتدای راه اندازی دستگاه ، این مشکل را تا اندازه ای برطرف نماییم . اما در صورت رسوب گرفتن مبدل می توان به صورت زیر رسوب زدایی نمود.
هر تکنسین و فرد حرفه ایی باید مجهز به دستگاه رسوب زدای پاورفلو باشد.
برای سهولت و کم خطر بودن فرآیند رسوب گیری از دستگاه ساخت شرکت پالمو که مخصوص جرمگیری و شستشوی انواع مبدل آبگرمکن و پکیج دیواری آبگرم های شوفاژ دیواری است استفاده نمایید ( حمل این دستگاه آسان است و مجهز به موتور پمپ القایی بدون شفت، مخصوص اسید می باشد که در ضمن دارای فیلتری می باشد که گازهای اسیدی را تصفیه می نماید. )
استفاده از اسید برای رسوب زدایی املاح آهکی نیاز به شناخت ترکیبات تشکیل دهنده رسوب دارد. لذا بدون دانش شناخت نوع املاح موجود در آب یا رسوب ، استفاده از اسید جهت شستشو مجاز نیست.
رسوب زدایی بدون صرف زمان و استفاده از جوهر نمک یا اسید قوی برای رسوب زدایی ، برابر است با پایان عمر مبدل مسی پکیج دیواری آبگرم .
سوال8: چرا پمپ سیرکولاتور پکیج در مسیر برگشت گرمایشی، قرار داده می شود؟
جواب :
تعمیر پکیج دیواری در شاهین شهر
09132019378
زیرا آب داغ گرمایشی ، گرمای خود را در رادیاتورها و در طول مسیر از دست داده است و همین امر باعث می شود تا استهلاک پمپ به حداقل برسد.از همه مهمتر سرعت آب مدار در مسیر برگشت کاهش پیدا کرده و نیاز به تقویت سرعت در مسیر رفت می باشد.
سوال9: چرا پس از یک حمام طولانی و پی در پی ، رادیاتورها گرمای اولیه را ندارند؟
جواب : زیرا در پکیج ، اولویت اول با آب گرم مصرفی است.مادامی که در هر موقعیتی ، آب گرم مورد استفاده قرار می گیرد، پکیج از گرم نمودن آب گرم گرمایشی خودداری می نماید و آب گرم مصرفی را گرم می نماید.
سوال10:تفاوت پمپ "مدولار " با پمپ معمولی چیست؟
جواب: در پمپ های معمولی سرعت دوران ثابت است ولی در پمپ های مدولار سرعت دوران می تواند با تغیر جریان ورودی ، کم یا زیاد می شود(معمولا بین 1600 تا 2800 دور در دقیقه)
سوال11: سیستم "ضد جام پکیج " چه کار بردی دارد؟
جواب: اگر نیاز به گرمایش نباشد و به مدت زیادی از پمپ استفاده نگردد(در حدود 21 ساعت) ، برای جلوگیری از جام نمودن پمپ ، سیستم به مدت 20 ثانیه پمپ را روشن می نماید و پس از آن دوباره خاموش می شود.
سوال12:تفاوت سنسور P . T . C با سنسور N . T . C در چیست؟
جواب: در سنسور PTC ، با افزایش دما ، مقاومت هم افزایش می یابد. ولی در سنسورNTCبا افزایش دما ، مقاومت کاهش می یابد و جریان بیشتری در مدار عبور می نماید و به برد الکترونیکی می رسد. لازم به ذکر است که در پکیج ، از سنسور NTC استفاده می شود.
تعمیر پکیج دیواری در شاهین شهر
09132019378
سوال13: چگونه می توانیم ، از سالم بودن سنسور NTC مطمئن شویم؟
جواب: کافی است که دستگاه را خاموش نماییم و با گذاشتن اهمتر به دو سر "NTC"مقدار مقاومت آن را اندازه بگیریم و سپس به وسیله شعله غیر مستقیم دمای NTC را بالا ببریم .با بالا رفتن دما ،مقاومت باید طبق جدول زیر کاهش یابد.
🙂
پکیج های بوتان در انواع دو مبدل و تک مبدل، فن دار و بدون فن و در مدل های Perla ،Venezia ،Calda Venezia ،BN324 و CV424S تولید و عرضه می شوند.
سوالات متداول پکیج بوتان
بهترین مدل پکیج شوفاژدیواری کدام است؟
هر مدل پکیج شوفاژ دیواری بوتان برای شرایط خاصی طراحی شده است. مدل مناسب با توجه به نیاز مشتری، شرایط ساختمان، مصالح به کار رفته شده و منطقه آب و هوایی محل نصب مشخص میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز سراسری ارتباط مشتریان بوتان با شماره 175 31 31 0912 تماس حاصل فرمایید.
برتری پکیج های شوفاژ دیواری بوتان نسبت به سایر مارک ها چیست؟
کیفیت در سطح جهانی با استفاده از قطعات معتبر اروپایی
دارای استاندارد ملی ایران و نشان کیفیت اروپا CE
دارای گسترده ترین شبکه خدمات مشتریان در سراسر کشور
ضمانت با پشتوانه و در دسترس بودن قطعات یدکی استاندارد
اولین پکیج شوفاژدیواری دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات وزارت مسکن
کم مصرف و دارای راندمان بالا
تنوع مدل و ظرفیت
آیا استفاده از دو حمام به صورت همزمان، با پکیج شوفاژ دیواری بوتان مقدور است؟
بله، با تهیه مدل مخزن دار بوتان می توان از دو حمام به طور همزمان استفاده نمود.
آیا پکیج های شوفاژ دیواری بوتان با گاز مایع (کپسول گاز) نیز کار می کنند؟
بله، در این مورد توصیه می شود از کارشناسی نصب بوتان استفاده نمایید.
تفاوت پکیج های شوفاژدیواری مدل محفظه احتراق بسته ( روم سیلد) با پکیج های شوفاژدیواری معمولی چیست؟
تفاوت این مدل محصول با مدلهای معمولی پکیج شوفاژدیواری این است که محفظه احتراق این نوع مدلها بسته است و عمل تخلیه دود و مکش هوا از طریق یک دودکش دوجــداره مخصــوص صــورت می پذیرد. این مدلها به یک فن نیز مجهز می باشند تا به کمک دودکش دوجداره، هوای لازم برای احتراق را از فضای آزاد به دستگاه برساند و گازهای ناشی از احتراق را به فضای آزاد هدایت نماید. به این ترتیب کیفیت هوای محل نصب نیز حفظ می گردد. برای این مدل ها، امکان نصب با دودکش و هواکش مجزا به جای دودکش دوجداره نیز وجود دارد.
آیا پکیج های شوفاژدیواری محفظه احتراق بسته در صورت قطع برق و از کار افتادن فن، ایمنی لازم را خواهند داشت؟
بله، در این مواقع، سیستم به طور خودکار خاموش شده و تا وصل مجدد برق، دستگاه خاموش می ماند.
نصب و راه اندازی رایگان پکیج شوفازدیواری شامل چه مواردی می باشد؟
نصب دستگاه شامل موارد زیر می باشد:
خارج کردن دستگاه از کارتن
قراردادن دستگاه در محل تعیین شده برای نصب و اتصال آن به شبکه آب و برق
نصب لوله رابط دودکش متعلق به دستگاه و حصول اطمینان از عملکرد صحیح و ایمن دودکش
شستشوی مدار رفت و برگشت گرمایش
راه اندازی دستگاه شامل موارد زیر می باشد:
تایید محل نصب و مدل دستگاه نصب شده
نصب اتصالات و شیلنگ گاز دستگاه
روشن کردن دستگاه و تنظیم فشار گاز
آموزش کار با دستگاه
نمایندگی فروش پکیج دیواری
آیا پکیج شوفاژ محفظه احتراق بسته مورد تایید اداره گاز و سازمان نظام مهندسی می باشد؟
بله، پکیج شوفاژ دیواری بوتان دارای استاندارد ملی ایران می باشد که از این جهت مورد تایید سازمان نظام مهندسی است. همچنین پکیج شوفاژ دیواری بوتان، دارنده گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات وزارت مسکن، دارای نشان کیفیت اروپا CE برای تمام مدل ها می باشد.
در نصب پکیج شوفاژدیواری، چه مواردی شامل نصب رایگان نمی شود؟
موارد خارج از شمول نصب رایگان
هزینه ایجاد تغییر در تاسیسات ساختمان مطابق توافق ریالی قبلی با مشتری:
لوله و دستمزد لوله کشی یا دستمزد انجام تغییرات در لوله کشی موجود
اتصالات (به غیر از اتصالات رایگان داخل کارتن)
انواع لوازم جانبی مانند سختی گیر، فیلتر و ... و دستمزد نصب آنها
رابط دودکش و دستمزد ایجاد تغییرات موردنیاز در دودکش ساختمان برای نصب ایمن و استاندارد
هزینه کارشناسی سرویسکار مجاز جهت نصب صحیح و ایمن دستگاه
عملکرد مدارهای گرمایش و آب گرم مصرفی چگونه است؟
عملکرد زمستانی: این دستگاه در فصل زمستان، آب گرم مدار گرمایش را تامین می کند. وقتی شیر آب گرم مصرفی باز میشود با عبور جریان آب از سوییچ جریان، این سوییچ فعال شده و با ارسال فرمان به برد کنترل الکترونیک، مدار رادیاتورها موقتا قطع و ظرفیت دستگاه به صورت کامل جهت تامین آب گرم مصرفی به صورت فوری مورد استفاده قرار می گیرد. بلافاصله پس از بسته شدن شیر آب گرم مصرفی، مدار گرمایش به طور خودکار فعال و آب گرم را به مدار رادیاتورها هدایت می کند.
عملکرد تابستانی: در این حالت دستگاه تنها در هنگام نیاز به تامین آب گرم مصرفی به صورت خودکار روشن می شود. هنگامی که مصرف کننده یکی از شیرهای آب گرم را باز میکند، فرمان روشن شدن مشعل از طریق سوییچ جریان و برد کنترل الکترونیک صادر شده و آب گرم مصرفی به صورت فوری تامین می شود. با بسته شدن شیر آب گرم مصرفی، بلافاصله دستگاه خاموش می شود.
🙂
خاموش و روشن شدن های مداوم پکیج نیز یکی از سوالات متداول تعمیر پکیج است که بسیاری از کاربران به دنبال پاسخ آن و روش های برطرف کردن این مشکل هستند.
پکیج ها معمولا ساختار چندان پیچیده ای ندارند، اما عیب یابی آنها نیاز به مهارت و تجربه ی بالایی در حوزه ی تعمیرات لوازم خانگی دارد. بسیاری از مواقع، مشکلات و ایرادهایی در عملکرد این محصول ایجاد می شود که روند کاری آن را مختل می نماید. در این شرایط، اگر با اصول عیب یابی پکیج آشنایی داشته باشید، می توانید ضمن تشخیص مشکل و منشأ آن، اقدامات مناسب جهت رفع ایراد را انجام دهید. کاربران محترم در تماس با نمایندگی تعمیرات پکیج مرکز سخت افزار ایران، پرسش هایی را از تکنسین های این مرکز دارند که به عملکرد و مشکلات دستگاهشان مربوط است. در این مطلب قصد داریم به سوالات متداول تعمیر پکیج پاسخ داده و به شما عزیزان در عیب یابی و رفع نواقص عملکردی این محصول کمک نماییم. چنانچه ایراد سیستم پکیج دیواری شما شامل هیچ یک از موارد بیان شده نبود، می توانید راهنمایی های لازم و در صورت نیاز، تعمیرات تخصصی را از تعمیرکاران مجرب مرکز سخت افزار ایران دریافت نمایید.
سوالات متداول تعمیر پکیج
مهم ترین سوالات متداول تعمیر پکیج
به عنوان بخشی از مهم ترین سوالات متداول تعمیر پکیج ، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
سوال: چرا مشعل پکیج روشن نمی شود؟
پاسخ: دلیل روشن نشدن مشعل پکیج، معمولا شامل مواردی همچون: نوسان فشار آب، نوسان جریان برق، نقص در ورودی گاز، فشار هوا نقص دارد و یا کمبود فشار گاز می باشد. برای رفع این مشکل، باید فشار آب را تنظیم کرده و از محافظ برق استفاده کنید تا تاثیر نوسانات برق را کاهش دهد. همچنین گاهی نیاز به تعویض شیر ورودی گاز، تعویض سوئیچ فشار هوا و اقداماتی از این دست می باشد که بهتر است برای انجام آنها از تکسنین های مجرب و معتبر این حوزه کمک بگیرید.
سوال: چرا پمپ پکیج کار نمی کند:
پاسخ: یکی از سوالات متداول تعمیر پکیج ، به کار نکردن و عدم عملکرد پمپ این دستگاه مربوط می شود. قطع شدن برق ورودی، اتصال ناقص سیم کشی، سوختن پمپ، گرفتگی پمپ، اتصال سیم کشی داخلی و مواردی از این دست را می توان مهم ترین دلایل بروز این مشکل برشمرد. تعویض و سرویس پمپ و یا رفع مشکلات فیوز می تواند این مشکل را برطرف نماید.
سوال: چرا آب رادیاتورها سرد است؟
پاسخ: موارد زیادی می تواند منجر به بروز این مشکل شود؛ به عنوان مثال، کاهش فشار گاز، رسوب گرفتن مبدل، خراب شدن سنسور گرمایش، اشکال در ورودی گاز، اشکال در طراحی اولیه سایز لوله گاز ورودی و … جزء این وارد هستند که با تعمیر قطعات، تمیز کردن و یا تعویض آنها، مشکل برطرف می شود.
سوال: چرا دمای آب مصرفی کاهش یافته است؟
پاسخ: دیگر مورد از سوالات متداول تعمیر پکیج ، این است چرا دمای آب مصرفی کم شده است؟ خب این مشکل دلایل متعددی دارد؛ رسوب گرفتن مبدل، کاهش فشار گاز، ایراد در سنسور آب گرم مصرفی از جمله ی این دلایل هستند. اقداماتی همچون: رسوب زدایی و اسید شویی مبدل و تعویض کنترل کننده آب گرم می تواند در رفع این ایراد موثر واقع شود.
سوال: چرا مشعل به حالت انفجاری روشن می شود؟
پاسخ: نواسانات فشار گاز، خرابی الکترود جرقه زن و فاصله ی نامناسب الکترود جرقه زن، اصلی ترین عواملی هستند که می توانند منجر به ایجاد این حالت در پکیج شوند. همکاران ما در نمایندگی تعمیرات پکیج مرکز سخت افزار ایران، با تعمیر یا تعویض بخش های ذکر شده، مساله را برطرف می کنند.
سوال: دلیل خاموش و روشن شدن های مکرر پکیج چیست؟
پاسخ: خاموش و روشن شدن های مداوم پکیج نیز یکی از سوالات متداول تعمیر پکیج است که بسیاری از کاربران به دنبال پاسخ آن هستند. در این حالت، یا میزان گردش آب مدار پایین است و یا تعداد و ظرفیت رادیاتورها مناسب نیست. برای رفع این مساله، یا تعداد رادیاتورها را افزایش دهید یا شیر مدار را کمی بیشتر باز کنید.
سوال: چطور سر و صدای بیش از اندازه پکیج را کنترل کنیم؟
پاسخ: سر و صدای پکیج یکی از آزار دهنده ترین مشکلات این دستگاه است که باید هرچه زودتر آن را برطرف کنید. وجود هوا در سیستم و عملکرد بد رتور اصلی ترین دلایل بروز این مشکل هستند که برای رفع آن، نیاز به هواگیری دستگاه و نیز تعویض ترور پمپ پکیج می باشد.
منبع: تعمیر ۲۴ | تاسیسات رضا | هاردور سنتر